Generowanie tekstur – 3ds Max
Po ukończeniu modelu 3ds Max może zostać użyty do wygenerowania materiałów i tekstur niezbędnych do ożywienia rzeczy. Dodanie szczegółów powierzchni, takich jak kolory, gradienty i tekstury, doprowadzi do wyższej jakości renderowania i zasobów gry. W oprogramowaniu dostępnych jest kilka opcji renderowania. Wykwalifikowani artyści CG będą mogli tworzyć fotorealistyczne obrazy przy użyciu technik zaprojektowanych w celu naśladowania natury. 3ds Max obsługuje również ton cieniowanie i inne stylizowane techniki popularne w grach wideo.
Realistyczne symulacje
3ds Max umożliwia tworzenie zaawansowanych symulacji płynów, takich jak dym czy woda, które znajdują szerokie zastosowanie w przemyśle rozrywkowym. Dzięki zaimplementowanej fizyce ciał sztywnych, program pozwala na symulację twardych obiektów, takich jak skały czy drewno. Narzędzia te umożliwiają generowanie efektów takich jak rozbicie oraz realistyczna fizyka szmacianych lalek, co czyni 3ds Max wyjątkowym na tle innych programów. W połączeniu z wszechstronnym systemem efektów cząsteczkowych, możliwości te pozwalają na tworzenie niezwykle szczegółowych i realistycznych obrazów oraz animacji.
Dla realistycznego modelowania postaci, 3ds Max oferuje zaawansowane symulacje włosów, skóry, ubrań i futra. Dostępne online liczne wtyczki dodatkowo przyspieszają proces tworzenia takich modeli. Dzięki własnemu językowi skryptowemu, elastycznej architekturze wtyczek oraz konfigurowalnemu interfejsowi użytkownika, 3ds Max można łatwo dostosować do wymagań każdego projektu 3D.
Kto korzysta z oprogramowania?
3ds Max jest najbardziej przeznaczony dla projektantów architektury i twórców gier. Jeśli chodzi o rigging i animację, 3ds Max ma wszystko, co niezbędne do profesjonalnej pracy. Dlatego jest często używany przez profesjonalnych animatorów pracujących przy filmach wysokobudżetowych, filmach niezależnych, a nawet mniejszych spotach reklamowych, które wymagają ruchu 3D. Korzystając ze szkieletów, ograniczeń kości i kinematyki, artyści mogą animować postacie przy użyciu naprawdę prostego procesu, który prawie każdy może opanować w praktyce.
Animacja w 3ds Max obraca się wokół właściwości kości klatek kluczowych, co ułatwia tworzenie złożonego i organicznego ruchu. To oprogramowanie zawiera dwa podsystemy do animowania modeli postaci: CAT i studio postaci. Każdy z nich można w pełni dostosować do różnych zastosowań. Oba są również kompatybilne z formatami plików przechwytywania ruchu. Razem zapewniają potężne narzędzie do animowania złożonych i szczegółowych scen.