3ds Max

Generowanie tekstur – 3ds Max cena

Po ukończeniu modelu 3ds Max może zostać użyty do wygenerowania materiałów i tekstur niezbędnych do ożywienia rzeczy. Dodanie szczegółów powierzchni, takich jak kolory, gradienty i tekstury, doprowadzi do wyższej jakości renderowania i zasobów gry. W oprogramowaniu dostępnych jest kilka opcji renderowania. Wykwalifikowani artyści CG będą mogli tworzyć fotorealistyczne obrazy przy użyciu technik zaprojektowanych w celu naśladowania natury. 3ds Max obsługuje również toon cieniowanie i inne stylizowane techniki popularne w grach wideo.

Realistyczne symulacje

3ds Max może tworzyć realistyczne symulacje płynów, takich jak dym i woda, które są często używane w przemyśle rozrywkowym. Fizyka ciała sztywnego w 3ds Max pozwala na symulację ciał twardych, takich jak skały i drewno. Te narzędzia symulacyjne tworzą efekty rozbicia i fizykę szmacianych lalek w sposób, z którym inne oprogramowanie nie może sobie poradzić. W połączeniu z wysoce konfigurowalnym systemem efektów cząsteczkowych, funkcje te mogą generować od podstaw imponujące fotorealistyczne obrazy i animacje.

Do tworzenia realistycznych modeli postaci 3ds Max zapewnia symulacje włosów, skóry, ubrań i futra. A wiele wtyczek dostępnych online skraca czas opracowywania tego typu modeli. Dzięki własnemu językowi skryptowemu, elastycznej architekturze wtyczek i konfigurowalnemu interfejsowi użytkownika, 3ds Max można dostosować do potrzeb dowolnej pracy 3D.

Kto korzysta z oprogramowania?

3ds Max jest najbardziej przeznaczony dla projektantów architektury i twórców gier. Jeśli chodzi o rigging i animację, 3ds Max ma wszystko, co niezbędne do profesjonalnej pracy. Dlatego jest często używany przez profesjonalnych animatorów pracujących przy filmach wysokobudżetowych, filmach niezależnych, a nawet mniejszych spotach reklamowych, które wymagają ruchu 3D. Korzystając ze szkieletów, ograniczeń kości i kinematyki, artyści mogą animować postacie przy użyciu naprawdę prostego procesu, który prawie każdy może opanować w praktyce. 

Animacja w 3ds Max obraca się wokół właściwości kości klatek kluczowych, co ułatwia tworzenie złożonego i organicznego ruchu. To oprogramowanie zawiera dwa podsystemy do animowania modeli postaci: CAT i studio postaci. Każdy z nich można w pełni dostosować do różnych zastosowań. Oba są również kompatybilne z formatami plików przechwytywania ruchu. Razem zapewniają potężne narzędzie do animowania złożonych i szczegółowych scen.